***

רכבי החברה טומנים בחובם פוטנציאל פרסומי רב. כל רכב מסחרי או רכב פרטי שנמצא בבעלות החברה יש לגייס למטרת תהליך המיתוג והפיתוח התדמיתי של החברה. מיתוג רכבים מתבצע על ידי הדבקת מדבקות לוגו קטנות או על ידי מדבקות פרסום גדולות.

בעבור רכבים פרטיים שמשמשים את עובדי החברה לנסיעות שגרתיות כדאי יהיה לבחור במדבקות לרכב הנושאות את לוגו החברה. רכבים מסחריים שמחלקים סחורה או מבצעים תיקונים בבית הלקוח יוכלו לשאת מדבקות גדולות יותר. רכבים מסחריים גדולים מהווים למעשה שטח פרסום נייד, זאת מכיוון שניתן לבצע הדבקת מודעות ענק על גבי דפנות הרכב לא עלות נוספת מלבד עלות המדבקה עצמה.

את המדבקות ניתן לשנות מדי קמפיין ובהתאם לרוח הפרסום של התקופה. שירות זה ניתן כאמור לבעל העסק ללא עלות השטח הפרסומי אלא בהשקעה קטנה יחסית. יש לזכור כי רכב חברה מסחרי מסתובב בכבישי הארץ לאורך השנה ומשמש לוח מודעות נייד לכל דבר ועניין.

עיצוב מדבקות לרכב

כל תהליך מיתוג חברות דורש עיצוב לוגו אחיד לחברה והפצתו. במידה ואין לחברה עדיין לוגו מוטב שתמתין עם הקמפיין עד ליצירתו, הלוגו הוא אלמנט חשוב ביותר ותרומתו לרוח העסק מכרעת. אנו כבני אדם יכולים לזכור כמות מוגבלת של אלמנטים, אך אלו הנצרבים במוחנו יהיו בדרך כלל הלוגואים המוצלחיל של החברות אליהם אנו נחשפים מדי יום כמעט.

ובכן כאמור, מדבקות לרכב מעצבים בראש ובראשונה בהתאם ללוגו של החברה. את מדבקות הלוגו נהוג להדביק בשני צידי הרכב מתוך מטרה להבהיר כי מדובר ברכב חברה. כאשר מבצעים מיתוג חברות יש להדגיש את יתרונות החברה ולבנות את תדמיתה בהתאם לצורכי קהל היעד. צי רכבים גדול הנושא את לוגו החברה מעביר מסרים ברורים של יוקרה, גאוות יחידה ויציבות פיננסית.

פנייה לקהל יעד צעיר יותר מעודדת שימוש בצבעים, מוזיקה, דמויות מפורסמת. מדבקות לרכב חברה של סוכן מכירות שיוצא למשל אל מתחמי הבילוי של הצעירים תהיינה צבעוניות וגדולות יותר.

ישנם מקרים בהם המדבקות מכסות את הרכב כולו (נסו לחשוב על חברות המשקאות הגדולות ביותר הפועלות בישראל או על חברות הכבלים והסלולר, בוודאי תוכלו להיזכר ברכבי החברה שלהם המציפים את הכבישים ומשמשים פרסומת זריזה וייחודית בכל הארץ). השימוש במדבקות מאפשר לבעל העסק לרתום משאב שנמצא בבעלות החברה למטרת פיתוח וקידום מכירות.

מי מסתכל על המדבקות?

התשובה היא כולם! מיתוג חברות מקצועי דורש את הגדלת החשיפה הציבורית למסרי השיווק של החברה. בשלבים ראשונים יותר יש להחדיר את עצם קיום החברה למודעות של הציבור. רכבי חברה נוסעים בכבישי הארץ כאשר הם נושאים את לוגו החברה בגאווה. הם חושפים אלפי נהגים בכל יום אל המסרים באמצעות מדבקות שמושכות מבטים בזמן עמידה בפקקים, במגרשי חנייה ועוד.

***